کلینیک جذابیت

در این وبلاگ به شما آموزش میدهیم که چطور زیبا تر شوید.

کلینیک جذابیت

در این وبلاگ به شما آموزش میدهیم که چطور زیبا تر شوید.

نگهداری گیاه شامادورا

 

باغبانی می تواند بسیار آرامش بخش باشد و نکته مهم در مورد آن این است که به پول زیادی نیاز ندارد. همچنین می تواند راهی فوق العاده برای ایجاد پیوندهای خانوادگی باشد. کودکان از تماشای رشد و شکوفایی دانه ها به گل های زیبا و سبزیجات خوش طعم خوشحال می شوند. باغبانی همچنین می تواند به درک زندگی در فضای باز و طبیعت کمک کند. در حالی که با عزیزانتان وقت می گذرانید و باغچه خود را پرورش می دهید، استراحت کنید .

 

یک عنصر کلیدی برای داشتن یک باغ عالی، کود دهی به آن است. انواع مختلفی از کودها در اکثر فروشگاه های خانگی موجود است، اما آنچه برای انواع مختلف باغ ها کار می کند متفاوت است. کود یک انتخاب عالی است، اما بو می دهد. کود تولیدی تجاری هیچ عامل بیماری زایی برای آلوده کردن سبزیجات در باغ نخواهد داشت. برخی از مردم به کودهای شیمیایی سوگند یاد می کنند، اما آنها یک روش ارگانیک برای رشد نیستند .

 برای استعلام قیمت گیاه شامادورا روی لینک کلیک کنید

یک ایده خوب در هنگام باغبانی این است که پیشرفت را ثبت کنید. اگر یک فرم ژورنالی یا عکاسی ثبت پیشرفت باغ باشد برای سالهای آینده مفید است. ثبت اینکه کدام نوع گیاهان به خوبی کار می کنند، کدام یک کار نمی کنند یا چه نوع خاکی می تواند به شروع باغ های آینده بدون آزمون و خطای سال های گذشته کمک کند .

 

از نهال برای اجرای کاشت رله استفاده کنید. استفاده از نهال ها به شما این امکان را می دهد که در فصل رشد شروعی جهشی داشته باشید و با افزایش زمان، عملکرد محصول را بهبود بخشید. اگر کاشت کاهو و برداشت کدو برای تابستان مورد نیاز است، پس از برداشت کاهو میتوانید نهالهایی را بکارید تا محصول دیگری را شروع کنید و محصول بیشتری برای باغ داشته باشید .

 

باغ خود را برای بهترین نتایج برنامه ریزی کنید. قبل از اینکه یک بیل را در خاک قرار دهید، باید تصمیم بگیرید که چه چیزی و کجا بکارید. شما می خواهید اندازه باغ خود را ترسیم کنید و سپس تصمیم بگیرید که گیاهان با توجه به نیازهای فردی خود از چه گیاهانی استفاده کنند. برای هر گیاه نور، زهکشی و فاصله را در نظر بگیرید .

 

ابزار باغبانی خود را مرتب نگه دارید. شما نمی خواهید به باغ خود بروید، فقط متوجه می شوید که همه چیزهایی را که نیاز دارید همراه خود ندارید و باید ابزارهای خود را شکار کنید. ابزارهای کوچک را در یک کمربند ابزار قرار دهید که بتوانید به راحتی آن را بگیرید و روی آن بیندازید یا آنها را در یک سطل 5 گالن نگه دارید تا بتوانید سریعاً به باغ خود حمل کنید .

 

برای اطمینان از اینکه هنگام آبیاری به گیاهان خود آسیبی نرسانید، فقط از آب با دمای ولرم استفاده کنید. آب سرد می تواند به گیاهان شما شوک وارد کند و جذب آب را به درستی دشوارتر کند. سعی کنید شب ها قبل از رفتن به رختخواب قوطی آبیاری خود را پر کنید تا وقتی صبح آماده آبیاری گیاهان خود هستید، دمای مناسبی داشته باشد .

 

اسپری کردن مواد شیمیایی در مواقعی که بیرون باد نمی بارد بسیار مهم است. باد می تواند باعث نفوذ مواد شیمیایی به چشم شما یا استنشاق آنها شود. برخی از مواد شیمیایی وجود دارند که در صورت مصرف می توانند بسیار مضر باشند. فقط با استفاده از مواد شیمیایی اسپری شده در روزهای بدون باد می توانید از خود در برابر بلع تصادفی محافظت کنید .

 

با این روش میتوانید با نوسازی تختخوابهای خود وقت به دست آورید: زیر چمن را برش دهید و آن را برگردانید. روی آن را با تراشه های چوب بپوشانید و چند هفته صبر کنید. سپس می توانید از این بستر برای کاشت گیاهان چند ساله خود استفاده کنید. زمینی را که برگردانده اید باید با چمنی که زیر آن است غنی تر شود .

 

زنبورها، زنبورها، کفشدوزک ها و سایر حشرات مفید را تشویق کنید. این حشرات در یک باغ ارگانیک حیاتی هستند. زنبورها کارآمدترین گرده افشان طبیعت هستند و زنبورها و کفشدوزک ها حشرات مخرب باغ را شکار می کنند. کفشدوزک ها به ویژه در از بین بردن گیاهان شما از شر شته ها موثر هستند. برای جذب این حشرات مفید، گیاهان و گل های همراه را در اطراف لبه باغ سبزی خود بکارید .

 

اگر در باغبانی ارگانیک تازه کار هستید و به پرورش سبزیجات علاقه مند هستید، باید بدانید که شروع با گیاهان خاص بسیار آسان تر از گیاهان دیگر است. به عنوان مثال، بروکلی، پیاز و فلفل از ساده ترین آنها هستند. همچنین باید توجه داشته باشید که گیاهان مختلف جدول زمانی رشد متفاوتی دارند. این جدول زمانی به صورت آنلاین در دسترس است. پس از انتخاب گیاهانی که می خواهید پرورش دهید، جدول زمانی آنها را جستجو کنید تا بدانید چه زمانی آنها را بکارید .

 

هنگامی که گیاهان ارگانیک خود را پرورش می دهید، باید نهال های خود را بلافاصله پس از جوانه زدن از هر گونه دریچه هوا یا رادیاتور دور کنید. این به این دلیل است که نهال های شما مانند دانه های جوانه زده نیازی به گرم بودن ندارند. آنها باید خنک تر باشند تا بتوانند به بهترین شکل رشد کنند .

 

کمپوست کردن یک راه عالی برای سوخت باغ شما است. شما می توانید تقریباً هر چیزی را اضافه کنید، مانند بریده های چمن، کاغذ خرد شده، تفاله قهوه و موارد دیگر. اساسا، شما می توانید از هر چیزی که در یک زمان زندگی می کرد استفاده کنید (اما سعی کنید از محصولات حیوانی خودداری کنید). اگر مقداری کرم بخرید و سطل کمپوست را در مکانی گرم و آفتابی نگهداری کنید، در کمترین زمان به خاک کاملاً تاریک و غنی تبدیل می شود .

 

برای صرفه جویی در آب و محافظت از گیاهان خود، به جای آبپاش از شلنگ خیساندن استفاده کنید. شلنگ خیساندن شلنگی با سوراخ های کوچک است که در پایه گیاهان شما قرار دارد و آب را مستقیماً به خاک می رساند. این امر از تبخیر جلوگیری می کند و از تماس آب با شاخ و برگ جلوگیری می کند که می تواند باعث قارچ و بیماری شود .

 

سعی کنید باغبانی ارگانیک را پرورش دهید. حبه های سیر را در فصل بهار یا پاییز در خاکی که مرطوب و زهکشی خوبی دارد بکارید. هر میخک را باید از انتها با فاصله چهار اینچ و بین یک تا دو اینچ زیر سطح خاک کاشت. سیر سبز را میتوان مستقیماً از گیاه خشک کرد و به جای پیازچه یا پیازچه از آن در یک قیچی استفاده کرد. زمانی که پیازها شروع به قهوه ای شدن کردند، پیازها آماده برداشت هستند. لامپ ها را باید چند روز بیرون زیر نور آفتاب بگذارید تا پوست خشک و سفت شود. حبه های سیر خود را باید در جای خنک تری نگهداری کنید و آن ها را در چند دسته ببندید .

 

چه به تنهایی باغبانی کنید، چه با دوستان یا خانواده، این نکات برای شما مفید خواهد بود. آنچه را که در اینجا آموخته اید بردارید و به خانواده خود کمک کنید از باغبانی لذت ببرند، با دوستان خود دور هم جمع شوند یا فقط به تنهایی سرگرم شوند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد